Whatsapp Whatsapp
Telefon Hemen Ara
Bize Ulaşın: 0212 351 02 00

PRP

Kendi kanı ile gençleşme ne demektir?
Bizim PRP yani platelet rich plazma adını verdiğimiz bu yöntem son zamanlarda popular olmasına karşın tıbbın değişik alanlarında eskilerden beri kullanılmakta olan bir yöntemdir.

PRP nasıl etki eder?
Trombositten zenginleştirilmiş plazma anlamında gelen PRP’nin hasarlanmış dokuları onarır. Normalde vucudumuzda bir hasarlanma olunca , örneğin elimiz kesilince kan damarları yolu ile ortama ilk once gelen hücreler trombositlerdir. Trombositler ortama içeriklerini boşaltarak aktive olurlar. Bu içeriklere granül adı verilir. Granüller birçok iyileştirici faktörleri içerir ve aynı zamanda da yaralanma bölgesine diğer hücreleri çağıran faktörleride içerir. Sonuçta yara iyileşmeleri zinciri başlamış olur.
PRP ile bahsettiğimiz trombosit hücrelerinden zenginleştirilmiş bir sıvı elde etmekteyiz.

Yaşlanan ciltte ne gibi değişiklikler olur?
Yüzdeki yaşlanmayı derinin hasarlanması olarak ele alabiliriz.
Yaşlanan destek lifleri olan kolajen ve elastinin yapım – yıkım dengesinin bozulması
Cildin nemini kaybetmesi
Cildin ışıltısını kaybetmesi
Ciltte kırışıkların oluşması gibi değişiklikler meydana gelir.

PRP hangi amaçla kullanılır?
Yüzde matlık, canlılık kaybı, nem kaybı durumlarında
Cilteki ince çizgilerde
Saç dökülmelerinde
Saç ekimi öncesi hazırlık aşamasında
Ortopedik cerrahide
Yara tedavisi gibi durumlarda kullanılır.

PRP uygulaması nasıl yapılır?
Önce sizden 8 – 10 tüp kan alınır. Ardından bu kanlar santrifüj edilip trombositten zengin kısmı elde edilir. Sonrada deri altı enjeksiyon şeklinde yada dermoroller uygulaması ile beraber de kullanılabilir. Aynı zamanda maske şeklinde kullanım, lazer ve peeling tedavileri ile birarada da kullanılabilir.

PRP uygulaması ağrılımıdır?
İşlem öncesi sürülen anestezik kremler sayesinde bu ağrı sinek ısırığı tarzındadır. İşlem sonrasında herhangi bir ağrı meydana gelmez.

PRP uygulaması ne kadar sürer?
Ortalama 30 dakika civarı süren bu işlemden sonra tamamen normal hayatınıza dönebilirsiniz.

PRP’nin etkisi ne kadar sürer, ne sıklıkla yapılmalıdır?
PRP’nin etkisi uygulama yapılmasını takip eden 2 -3 günlerde yoğun bir şekilde nem ve parlaklık ile kendini belli eder. 3. haftadan sonra bu etkiler azalmakla beraber cilt altı kolajen ve elastin lifi üzerindeki etkisi devam etmektedir. Ardışık uygulanan PRP’nin kolajen ve elastin üzerindeki etkinliği artacaktır.
Bu nedenle cilt yada saç problemlerine göre hekiminiz tarafından belirlenen sıklık ve sayı en doğru tedaviyi oluşturacaktır.